Max kom till världen

Jag tänkte ta å berätta varför Max kom till världen ca 7 veckor förtidigt.

Den 31/3 på morgonen hade jag tid hos barnmorskan. Jag hade haft svullna fötter under hela helgen och ringde akuten å fråga om de var någon fara. Enligt dom så var de helt normalt så länge man inte hade ont i huvudet eller flimmer för ögonen. Så de sa att jag skulle ta kontakt med mödravårdcentralen på måndag. Jag hade tid hos bm på tisdag så tänkte att jag väntar till då efter som de inte var någon fara.

När jag var hos bm visade jag mina fötter och de första hon sa var att hon ringer sunderbyn. Nu var de så att mina fötter var väldigt svullna jag hade tom ont i dom. Och dom var nästan runda under fötterna och då överdriver jag inte.
Hon ville att jag skulle åka dit för att kolla om de var någon havandeskapförgiftning. Vi åkte dit klockan fyra på eftermiddagen när jag kom dit satte dom ctg kurva och tog en massa prover. Dom ville ha mig kvar där för provtagningar nästa dag. Så fick ett rum på BB, men efter bara en timme började jag skaka få ont i huvudet och nya prover togs och jag hade blivit sämre. Nu kontsterade dom att jag hade en svår havandeskapförgiftning. Jag fick olika dropp och mangnesium för skakningarna. De satte kateter på mig och jag mådde inte bra.

Vi sov en dag på förlossningen och på morgonen hade de bestämt att göra ett akut kejsarsnitt eftersom att de ända som skulle göra att jag ska må bättre är att barnet måste tas ut. Dagen innan hade de gjort ett ultraljud på mig och uppskattade vikten på bajbisen på 1800 gram.

Klockan 2 rullade de ner mig på operation och Tony var med hela tiden. De la en ryggmärgbedövning och 14.31 tog dom ut Max och sprang i väg med honom. Jag rullades ner på uppvaket och jag hade inte hunnit se Max ännu. Max fick syrgas och lades i kuvös efter att dom fått igång andningen eftersom han hade svårt att andas när han kom ut.  Tony kom ner med kameran till mig efter han hade fotat Max och efter någon timme fick jag se han för första gången. Han är helt underbar perfekt han är de bästa som hänt oss. Nu väger han 2044 gram och ligger just nu på soffan å sover här hemma. Vi kom hem i går efter att tillbringat 23 dagar på sjukhuset och less är man på att ha varit där. Nu ska vi tillbaka på måndag för att Max ska börja med ersättning och se hur magen reagerar. De blir nog bra =)


jag & Tony är världens lyckligaste


P & K






Kommentarer
Postat av: Lisa S

Vad kul att läsa och återigen att allt gick bra! Han ser ut att ha växt mycket.. Hoppas det går bra på måndag!

Kram /Lisa S

2010-04-24 @ 15:45:58
Postat av: Annelie

Hej! Vad fin han är och roligt att höra att ni har det bra hela familjen. Kram

2010-04-24 @ 19:56:13
Postat av: Angelika

Vad skönt att det gick väl trotts allt! Han är helt bedårande söt, mysigt med bebis! :-) Ha det finast!

2010-04-24 @ 21:16:08
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Åhh jag blir helt tårögd när jag läser!! :) Jag längtar så tills jag får träffa er!! Kanske hnner komma förbi imorron när jag har sovit?? Såå fin han är!! Kram

2010-04-24 @ 22:21:18
URL: http://emmastromback.blogg.se/
Postat av: moster

Vad skönt att ni har fått komma hem älsklingar och snaaaart får jag träffa den nya familjemedlemmen :))

Har katterna fått träffa Max ännu ?

Tusen pussar & kramar till er alla fem ;)

2010-04-25 @ 13:27:10
URL: http://gillasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0