nyhet

Ni kanske såg nyheterna i går ? Har ju fått diagnosen IBS för några år sedan eftersom jag har haft problem med min mage sen jag var 7 år. Tror de sätter diagnosen IBS på dom flesta som har problem med magen och hittar inte problemet. Man får göra gastro och endoskopier å ändå hittar de inte orsaken till problemen så då är de lätt att sätta den diagnosen. Men dom som lever med det är de ju ett rent helvete ständigt beroende av en toalett ! Dimor äter jag så fort jag mår piss och de resulterar till att jag får ont i magen, men  det är bättre än 30 gånger på toaletten på en dag. Vissa dagar är ju bättre än andra.
 
Nu till nyheten....IBS är ju obalans i tarmfloran och nu har de kommit fram till något som kan bota detta.Med hjälp av en frisk människas avföring går man upp med en sond i tjocktarmen och sprutar in de och efter bara nån timme har en ny tarmflora bildas och detta ska hjälpa. Perfekt tänker jag, men funkar de och skulle jag vara beredd att göra de? Men tänk om man slipper detta vad skönt de skulle vara.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: faster

Hoppas du får prova vilken lycka !

2012-11-05 @ 12:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0