julen

Har inte bloggat på ett tag men har ju varit jul, så har inte haft tid, men nu så nu tänkte jag skriva nån rad...

Julen har varit både bra och dålig. De är så att min farfar gick bort på julaftonsmorgonen så julen började inte bra. Saknar han ="/  Jag är så glad att han fick träffa Max. Jag tror inte att jag har förstått de riktigt ännu att han är borta. Farfar älskade julen och jag minns när jag var liten och tomten skulle komma och farfar sa alltid har du varit snäll i år då kommer tomten. Han sa det t.om förra julen och skojade å sa tror du tomten kommer i år =) han var så snäll och alltid glad.



Senare på eftermiddagen firade vi jul här. Farmor var här min faster å hennes man och moster och hennes man och min mor och far. Vi åt julbord tills magen blev full och senare delade vi ut julklapparna. Max hade nog 99 % av alla julklappar som var under granen =) Han tyckte pappret och snörerna var roligare än själva grejerna. Max fick massvis med kläder, böcker, morgonrock, leksaker, tofflor , mössa, overall, sängkläder, mjukisdjur, bollhav och en matta. 

Max tackar för sina juklappar. 

Vi fick också julklappar. Vi fick ett nytt strykjärn, askavskiljare till dammsugaren, Tony fick nå verktyg, Biocheck, presentkort på ikea, presentkort stadium, fåtölj och fotpall och ett vitt fårskinn. Spel till wii och en kontroll, ljustake i shabby chic, piltavla och sängkläder. tror jag fick med allt där.

Tack för alla julklappar

Kvällen fortsatte med att vi åt god efterrätt som Jimmie hade kockat ihop.. tiramisu och rockyroad. ;) Mums sen åt vi godis och hade trevligt =)

Sen på juldagen åt vi alla rester här igen. =) och annandagen blev de middag hos min faster och hennes karl.

de var julen de. så tänkte jag bjuda på lite bilder




Här äter min gobit blåbär =)


nästan alla klappar fick inte med riktigt alla på bild. =)



Sötungen

Våran tomtenisse Ida är fotograf

Våran söttomte. Ida fotograf

Så där nu ska jag krypa ner och käka chips och godis i soffan.

Magen växer ;)

P&K

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Beklagar sorgen!

Men gud så stor Max såg ut att ha blivit bara från då jag sist träffa han. Gounge! Vad söt han är. Väldigt lik Tony på dessa bilder :)

2010-12-28 @ 23:34:23
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Ojj vad stor han har blivit! :D

2010-12-29 @ 07:20:18
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Emma ♥Mamma Till Alwin

Usch vad trist med din farfar!! :(



Och grattis till magen ;) Det har jag ju glömt säga!!

Vi måste komma och hälsa på nån dag då man är ledig :)



Massor med kramar

2010-12-29 @ 09:44:59
URL: http://emmastromback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0