Cysta =(

I går for jag in till akuten vid 1 tiden när jag hade vakna. Jag hade fruktansvärd smärta i magen nedre delen av den ,urch vad jag skrek jag hade så ont. När jag kom in på akuten tog de en massa blodprov kollade blindtarmen och sen tog det ett ultraljud. På ultraljudet kunde de inte se något eftersom att jag hade gaser i hela magen. Proverna visade heller ingenting mer än att jag hade högt värde på vita blodkroppar Jag fick smärstillande ketogan, och smärtan som jag hade släppte inom 3 minuter. Kändes som om man var i himmlen de var faktisk skönt just då eftersom jag hade sådan smärta.Jag fick också dropp och panodil i droppet. Efter det så Kl 6 skickades jag med ambukans till sunderby sjukhus för gyn och mera undersökning. När jag kom till sunderbyn fick jag direkt komma in på gyn där gjorde dom underskökning å fy f-n så ont de gjorde. Där konstatera dom att jag hade en systa som hade spruckit de visste inte om den hade spruckigt i äggstocken eller i livmodern, men det spelade ingen roll, eftersom systan hade spruckigt och man kan bara lindra smärtan och vänta att den för blöda ut. Jag blödde som en stucken gris efter som den hade spruckigt å de e de som förklarar min smärta. Efter de hade konstatera det, levde jag på ketogan å vatten resten av kvällen på gyn avdelningen där jag fick ligga över natten. Jag fick inte äta nått på hela dan var tvungen att vara fastande eftersom de skulle se om de skulle gå över. Natten på gyn sov cirka 2 timmar jag hade så ont å mådde illa. Nu är jag hemma har fått komma eftersom att smärtan släppt men har fortfarande lite ont av och till, men inte alls samma smärta som i går jag blöder fortfarande å mår inte helt bra.


Jag Måste bara säga att Tony har varit helt underbar varit med mig på akuten och till sunderbyn i ambulansen å hela kvällen i sunderbyn du är helt fantastisk. Jag Ålskar Dig ! ;)

I kväll skulle vi har tjejkväll för annelie gumman kommer till kalix sååå synd att jag inte kan komma hoppas du kommer hem nån fler gång så jag får träffa dig saknar dig ! Å alla er andra hoppas vi har tjejkväll snart igen så jag kan vara med  saknar er med=) puss å kram på alla mina gummor

Kommentarer
Postat av: Ida

Puss och Kram på dig, gumman!!

Jag funderade på en sak igår, var det någon farlig cysta eller är det något som alla har, någon godartad?

2008-11-09 @ 11:15:06
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men usch vad orolig jag blev nu. Undrar samma sak som Ida. Bra att du mår bättre nu iaf! Massa kramar

2008-11-09 @ 12:38:20
Postat av: Linda

Hoppas du mår bra nu, Kram!

2008-11-11 @ 13:48:56
URL: http://lindabergqvist.blogg.se/
Postat av: Annelie

Saknar dig också! Krya verkligen på dig. Läste det blivit lite bättre nu... kommer nog säkert snart igen kan höra av mig. Kram kram

2008-11-12 @ 15:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0