Ledig

Då var Tony ledig en hel vecka =) Å de är så skönt att ha han hemma =) De blir inte lika stressigt som när man e ensam. Max har gått å sova för en stund sen och Mio e redo för natten. Han ska bara äta ett mål välling innan han går å sover. Han har börjat sova hela natten nu vilken lyx ;) han sover till typ sju på morgonen då vaknar han och vill ha vällingen =)

Max har börjat vakna varje kväll typ vid elva- tolvtiden och vägrar somna om han ska upp till oss. Så efter en stund att försöka få honom att somna om ger man upp och han får komma och sova mellan oss. Då somnar han gott och sover till typ 8 halv 9 nått sånt. De e mysigt att han sover med mig när Tony e inte hemma, men när Tony e hemma får han gärna sova i sin egen säng hela natten för de blir lite trångt. Jag vet inte riktigt hur man ska få honom att somna om? Har ni några tips? Vi har pröva ge välling å så men de hjälper inte...

Ja nu sitter Tony å väntar på mig. Jag ska hälla upp en påse chips å ta fram dippen. Tony har hyrt film åt oss de blir kjelle bergqvist i Åsa nisse =)

P&K





Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vad trist att Max vaknar sådär! Hade det varit Knut som gjort så, så hade vi inte plockat upp honom utan bara gått in och lagt honom igen, om och om igen. Men det är olika hur barn är med sömnen, men jag skulle vara envis och inte ta upp honom. Det är säkert ngn fas som Max går igenom, men det är nog jättesvårt och lär ta säkert en vecka eller två, innan han lär sig att han inte får komma upp när han vaknar sådär!



Försök vara envisa ni oxå :) kör det dom veckor som Tony är hemma, så att du slipper göra det själv! :)

2011-07-24 @ 22:41:36
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0