Min helg

Tony kom hem på lördag från jobbet eftersom de hade de lugnt. Vi skulle vara hemma å mysa å så trodde jag iaf. Men hela dagen hade jag haft ont under brösten på båda sidor och på eftermiddagen hade de inte släppt ännu. Så då bestämde jag mig för att fara till akuten. Där tog de blodtrycket tog prover och sedan blev de ambulans till sunderbyn. Blodtrycket var inte så bra och vissa prover som lever och urin var inte tipp topp. När jag kom till sunderbyn fick jag sova över på förlossningen där tog de ctg- kurva gjorde ultra och tog mer prover. Blodtrycket blev bättre å bättre proverna var ännu inte helt okej men de började släppa trycket under brösten. Dagen efter fick jag ett rum på BB där har jag tillbringat ett dyngn med prover. på ultra såg de att jag hade mycket foster vatten men de kan vara så så de oroade dom så mycket.

Trycket under brösten kan vara början till preklamsi, men lever proverna blev bättre och protein i urinen blev också bättre. som också tyder på det. Blodtrycket gick från ett undertryck på 100 till 74 och de var ju bra. Sammandragningar har jag visade ctg kurvan även om jag inte känner av dom, detta kan betyda att min förlossning kan starta tidigare de kommer att ge mig medecin om de märker att de startar före v 36 , men efter den veckan gör de inget om den sätts i gång. Vi får hoppas att jag inte drabbas igen av havandeskap även fast mycket tyder på de. Minsta lilla svullnad eller tryck så måste jag ringa förlossningen. Nu e de vila som står på schemat och försöka ta de så lungt de bara går.

Fick iaf bli utskriven i dag saknade Max som tusan så härligt att får vara hemma med han. Har aldrig varit borta från han två dyngn.

Nu blir de ett varmt bad och bara vara.

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Ajdå det lät ju inge kul! Nu måste du ta det lugnt och det bästa kanske vore om Tony tog ut pappaledighet och att du blir sjukskriven? Då kan ni båda vara hemma och du slipper göra allt för mkt!

2011-03-29 @ 21:30:22
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0