Vad har hänt sen sist?

De e så att den 7 maj på morgonen åkte vi till sunderbyn för att mina leverprover var väldigt dåliga. När jag kom in beslutade dom sig för att dom skulle sätta in en slags tampong, typ som gör att min livmoder mognar, så att de skulle kunna sätta igång en förlossning eftersom proverna blev sämre. Jag fick diagnosen svår havandeskapförgiftning. Det hade drabbat mig igen. Av denna grej de stoppade in på mig började värkarna komma på kvällen, jag skakade och värkarna blev starkare å starkade så jag flyttades från BB till förlossningen.

Jag fick lustgas och efter ett tag ville de stoppa ryggmärgsbedövning. Narkosläkaren kom in och jag vände mig på sidan när hon skulle göra i ordning mig hände något plötsligt. Det enda jag märkte var att värkarna helt plötsligt slutade och de tryckte på en larm knapp. De sa vi måste akut snitta dig och på några sekunder låg jag på op och de sövde mig och på fyra minuter hade Mio anlänt till världen.

Det som hände under förlossningen var att min livmoder sprack i gamla ärret och bebisens hjärtljud började gå ner. Allt gick bra som tur var. Jag fick ligga på iva hela natten, men nästa dag fick jag äntligen se Mio och hålla han i min famn. Man fattar inte det ännu att han är vår. Att vi är tvåbarnsföräldrar. Just nu ligger Mio på avd 56 och måste gå upp i vikt lära sig äta och bli starkare innan vi får fara hem. Han hade en tuff start, men har gått upp i vikt å matmängden ökas hela tiden. De går framåt. Jag hoppas vi inte behöver vara nå länge. Hoppas på två veckor.

Nu e vi hemma i dag med Max hela dagen och natten och i morgon bitti åker nån av oss till Mio och nån av oss blir hemma med Max. Vi måste vara på båda ställena, båda behöver ju oss. Sen får vi turas om. De e splittrat just nu men jag hoppas allt går fort och bra.

Jag är trött har lite ont i snittet och. Men levervärderna blir bättre å bättre. nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och skrubba mig ren, skönt de ska bli.

Nu har jag uppdatera lite, ni ska få nån bild. Ska uppdatera igen så fort jag har tid och ork


P&K

Vi är så lyckliga hoppas bara han blir stark snart...








Max hälsar på =)



Kommentarer
Postat av: Fia och Crille

Skönt att allt gick bra trots allt. Riktiga sötisar båda två! :)

2011-05-12 @ 16:28:47
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Grattis till lillkillen!! :D



Verkligen otur att lilla Mio fick komma till världen på det sättet! Hoppas verkligen att han får komma hem fort :) men du har verkligen haft otur med dina graviditeter =/

2011-05-13 @ 14:21:07
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0